متوسط زمان رسیدن اورژانس بر بالین مصدومان در جاده ها 14 دقیقه است
نوشته شده توسط : amatrack

'غلامرضا معصومی' روز یكشنبه در 'جشن ارتقا شاخصهای درمان خراسان جنوبی' در بیرجند افزود: متوسط زمان رسیدن اورژانس بر بالین بیمار در شهر تهران حدود 12 دقیقه و در سایر شهرها كمتر از هشت دقیقه است.

وی در ادامه توجه به 'اورژانسهای پیش بیمارستانی' را از اقدامات چند سال اخیر طی فعالیت دولتهای نهم و دهم ذكر و بیان كرد: در این راستا به دلیل كمبود اعتبار و نیروی انسانی عقب ماندگیهایی در پوشش حوزه ها و ایجاد پایگاههای اورژانس وجود داشت كه با توجه ویژه از اواخر پارسال این مشكلات در حال مرتفع شدن است.

وی گفت: امسال پایگاههای كانكسی اورژانس پیش بیمارستانی حذف و تجهیز كاملتر تجهیزات داخل آمبولانسی و پایگاههای این اورژانسها نیز دنبال می شود.

رییس مركز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشكی ادامه داد: توجه به اورژانس بیمارستانی از اولویتهای این مدیریت و وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشكی طی دو سال گذشته بوده است.

وی افزود: امسال تمام اورژانسهای دانشگاههای علوم پزشكی مورد ارزیابی قرار می گیرند.

او ادامه داد: اواخر پارسال اصلاح فضای فیزیكی اورژانس حدود 85 بیمارستان كشور آغاز شد كه طی چند ماه آینده به اتمام می رسد.

رییس مركز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشكی همچنین كمبود نیروی انسانی را یكی از چالشهای این مدیریت ذكر و بیان كرد: با پیگیری وزیر وزارت بهداشت و اجرای برنامه پنجم توسعه این مشكل رفع می شود.

معصومی با بیان اینكه پنج شاخص ملی در اورژانسهای بیمارستانی پیگیری می شود افزود: تعیین تكلیف بیماران در كمتر از شش ساعت، افزایش میزان درصد احیا قلب و رضایتمندی مردم از جمله این شاخصها هستند.

665/110





:: برچسب‌ها: عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 312
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: